Zaznamenali jste již někdy pojem event marketing? Pokud ne, zkusme si tento pojem malinko objasnit. Event marketing je marketingová aktivita podniku, pomocí které se snaží zaujmout své zákazníky a především zaujmout zákazníky potencionální. Jedná se v podstatě o určitou akci, kterou může být nějaké představení, událost nebo výjimečný zážitek. Cílem je působení na všechny smyslové orgány zákazníků. Event marketing je určitou formou firemní komunikace.
Event marketing navazuje na ostatní typy marketingové komunikace, kdy můžeme shledat určité propojení hlavně –
· Podpora prodeje –firma vytvoří určitý event nebo-li zážitek pro zákazníka, pomocí kterého se snaží zvýšit prodej svého konkrétního výrobku. Výborným příkladem, který zná určitě každý z nás, je Vánoční kamion CocaColy, který je spojený se senzačním zážitkem jak pro děti tak pro dospělé, a díky kterému se navýší prodej nápoje.
· Sponzoring –eventem mohou být různé velké akce, jako jsou charitativní večírky, koncerty nebo galavečery. Zde podnik vystupuje spíše jako sponzor těchto akcí.
· Public relations – event je ideální ve spojení právě s tímto marketingovým nástrojem. Jde o to, že public relations znamená v překladu budování vztahů se zákazníky. No a jak lépe vybudovat vztahy se zákazníky než tím, že jim poskytneme nezapomenutelný zážitek právě prostřednictvím event marketingu.
Event marketing se snaží působit hlavně na lidské emoce. Lidský mozek je velice složitý, je ale jasné, že lidé si lépe pamatují to, co reálně prožijí a to, co je nějakým způsobem zaujme. Pomocí nevšedního zážitku se tedy podnik snaží upoutat veřejnost a budovat si tak image.
Jaké akce mohou být pořádány jako event zážitek?
Může se jednat o různé konference, semináře, společenské akce, vánoční večírky, módní přehlídky, slavností rauty, slavnostní otevření podniku, firemní párty, karnevaly a mnoho dalšího.
Zamyslete se tedy nad tím, jaké produkty či služby svým zákazníkům nabízíte, a jak by se dali propagovat pomocí event marketingu. Určitě nebudete litovat.