Plánované regulace naftových a benzínových motorů napříč Evropou v posledních letech vedou ke zdokonalování technologií pro elektrické automobily. Tyto regulace mají snížit emise a omezit dopravní smog ve městech, ovšem i elektromobily mají své environmentální mouchy.
Největším problémem jsou baterie, které je potřeba měnit každých 5–8 let. Jejich životnost zkracuje zejména provoz za vysokých teplot (například i při dlouhodobém parkování na slunci) nebo přebíjení. Jelikož baterie obsahují množství cenných kovů jako je lithium, kobalt nebo nikl, spekuluje se o jejich možné recyklaci. Ta je dnes však stále ekonomicky nevýhodná.
Také způsob jejich dobíjení je kontroverzní – zatímco snižují smog ve městech, vyžadují elektřinu, která je v ČR generována až z 50 % spalováním uhlí. Zde je nutno prozkoumat možnosti dobíjení pomocí obnovitelných zdrojů.
Přes tyto nedostatky je elektromobilový průmysl velmi rozvinutý. Na českém trhu se letos objevily elektromobily s dojezdem 50 až 400 km, v cenovém rozsahu 200 000 až 1 500 000 korun. V závislosti na kapacitě baterie trvá úplné nabití zhruba 30 až 60 minut.
V roce 2017 se v ČR vyskytovalo 330 dobíjecích stanic, nejvíce koncentrovaných ve větších městech. Do konce příštího roku plánují dodavatelé jako ČEZ nebo Eon pokořit hranici 1200 až 1300 stanic s investicí až 1,5 miliardy. Tento trend podporuje i zvýšená poptávka v oblasti elektro kol a elektro koloběžek – dle šéfa Bohemian Bike bylo každé třetí kolo prodané v roce 2018 na elektrický pohon. Problém nedostatku parkovacích míst ve městech by se dal vyřešit postavením centralizovaných nabíjecích stanic a rozšířením služby carsharingu (sdílení aut).
Evropská komise přijala opatření pro rok 2020, kdy má být 20 až 23 % motorových paliv nahrazeno alternativními palivy. V úvahu připadá líh, plyn nebo rostlinný olej. Závěrem lze tedy očekávat, že budeme pozorovat zvyšující se podíl elektromobilů i v našem státu s ohledem na investice probíhající ze stran dodavatelů elektřiny. Souběžně by měl probíhat výzkum pro postupné zlepšování technologií z hlediska účinnosti elektromotorů a životnosti baterií.